Ezviz C4W Outdoor Smart Wi-Fi Home Security Camera recension

click fraud protection

Verkliga domar

Om du letar efter en snabb installation för att hålla ett vakande öga på din trädgård från din soffa, kan du inte bli mycket bättre än så här. Den här kameran kan monteras var som helst utanför, så länge du befinner dig inom en Wi-Fi-zon och är okej med att installera den och kommer att strömma kvalitetsfilmer dag och natt.

Letar du efter en hemmakamera för utomhusbruk? Tja Ezviz C4W Outdoor Smart Wi-Fi Home Security Camera kan vara precis vad du har letat efter. Den ståtar med allt du kan förvänta dig av en utomhuskamera nuförtiden; dammtät, väderbeständig och sömlös streaming till en smart enhet, och kommer inte med den höga prislappen.

Jag har testat den här hemkamera tillsammans med Ezviz C6N inomhus Wi-Fi-säkerhetskamera för den senaste månaden för att hjälpa dig att välja den bästa hemsäkerhetslösningen för dig och din familj. De viktigaste kriterierna jag har tittat efter, förutom om den här kameran verkligen tjänar sitt syfte, är; hur det ser ut och hur enkelt det är att installera och använda det dagliga.

Fortsätt rulla för att läsa hela recensionen för att se om det här är utomhuskamera för dig, men om du vill se fler bra alternativ, kolla in vår bästa övervakningskameror guide för fler toppkameror, till de bästa priserna.

Installera Ezviz C4W Outdoor Smart Wi-Fi Home Security Camera

Denna utomhuskamera kom väl packad och har allt du behöver för att installera. Det blev uppenbart att den är förberedd för montering på vägg eller tak, så jag testade den placerad på en trädgårdsvägg för att se vad våra två marsvin kommer på efter solnedgången - de var bra ämnen för Kolla på! Jag använde den tre meter långa (ungefär) strömkabeln för att ansluta den till ett eluttag i vårt grovkök som jag släpade genom bakdörren. Dörren stängdes fortfarande utan problem, och kameran var fortfarande inom Wi-Fi-zonen (mer om detta inom kort). Om du inte vill att en kabel ska gå genom din dörr/fönster måste du koppla in enheten till din el av en behörig elektriker.

När du har bestämt och/eller säkrat kameran dit du vill att den ska vara behöver du bara se till att den är påslagen och följa några instruktioner för att få den att fungera. Instruktionerna i sig är lite av ett gissningsspel, men den robotljudande assistenten och instruktionerna på skärmen på din smarta enhet är verkligen allt du behöver med den här; det är så enkelt, förutsatt att din smarta enhet (och kameran) är ansluten till Wi-Fi.

Du uppmanas sedan att ladda ner Ezviz -appen - vilket är lätt nog - och följ sedan instruktionerna på skärmen. Under registreringsprocessen kan du välja att få aviseringar skickade till dig som en varning, prenumerera på CloudPlay (gratis de första 23 dagarna, sedan en avgift från 2,99 £ tillkommer beroende på ditt val av plan) eller använd ett SD -kort om det föredras framför molnlagring och låt appen komma åt din telefonkamera. Du måste tillåta denna åtkomst till din telefonkamera så att appen kan skanna QR -koden på undersidan av kameran för installation.

• Vill du öka din inomhussäkerhet också? Läs vår recension på Ezviz C6N inomhus Wi-Fi hemkamera
Ezviz C4W Outdoor Smart Wi-Fi Home Security Camera

Strömning dagtid i Full HD 1080p

(Bildkredit: Framtid)

Nattvision: upp till 30 m visningsområde

(Bildkredit: Framtid)

Hur lätt är Ezviz C4W Outdoor Smart Wi-Fi Home Security Camera att använda?

Ezviz C4W är verkligen lätt att använda, eftersom allt är gjort med appen som jag inte kan fel. Från appen kan du ta bilder av filmen, panorera ett 360-graders skott, bläddra mellan upplösningar (HDR, HD eller högupplöst) och se upp till fyra kameror live på en delad skärm - du kan ha mer än fyra, vyn är bara begränsad till de kameror som identifieras av app. Det är från den här appen som du kan skapa tre, 10-sekunders ljudinspelningar och ställa in på tvåvägskommunikationerna också.

Men om du vill ändra den statiska bilden av bilderna måste du göra detta manuellt genom att flytta kamerans "rullande öga" (lins) del så att du får den bild du vill ha.

Ger Ezviz C4W Outdoor Smart Wi-Fi Home Security Camera bra valuta för pengarna?

Jämfört med andra hemsäkerhetssystem erbjuder denna utomhuskamera bra valuta för pengarna, om du är beredd att fäst den på sidan av huset (vilket är det säkraste att göra) och ha en bra Wi-Fi-zon där du behöver kameran att vara.

Appen, som jag har sagt tidigare, är riktigt bra som kan hantera upp till fyra Ezviz -produkter så det skulle vara värt att skapa ditt eget hemsäkerhetssystem med ett par av dessa kameror och kanske ett par av Ezviz C6N för att hålla ett vakande öga inne i hemmet också.

(Bildkredit: Ezviz)

Vad mer bör du veta om Ezviz C4W Outdoor Smart Wi-Fi Home Security Camera?

Det är inte den mest diskreta kameran på marknaden: den är ganska tjock och den blå indikatorlampan är väldigt tydlig som tänds automatiskt. Denna lampa kan dock släckas i appen om du föredrar det. Och i det stora hela ser det bra ut så att hitta ett område på väggen som är lite mindre uppenbart kan hjälpa här.

En annan funktion som följer med denna säkerhetskamera är det aktiva försvarssystemet som har både ett inbyggt stroboskopljus och siren för att avskräcka inkräktare. Ljuset är starkt och sirenen är HÖG (den fick mig att hoppa!) Som kan aktiveras tillsammans. Du kan till och med anpassa de blinkande lamporna och anpassade röstvarningar för att göra saker mer personliga med potentiella inkräktare. Du får sedan push -aviseringar till din smartphone via Ezviz -appen medan allt går av så att du kan se vad som händer.

Hur värderar Ezviz C4W Outdoor Smart Wi-Fi Home Security Camera online?

Denna utomhuskamera är för närvarande endast tillgänglig på Argos, och 78% av kunderna som har köpt den här produkten från den populära återförsäljaren skulle rekommendera den. Det har fått höga poäng för bildkvalitet och inställning, även om majoriteten av dem som säger detta är del av en exklusiv grupp av Argos -kunder som har bjudits in att testa och lämna en recension av produkt.

Där Ezviz C4W faller lite kort i online-recensioner är med Wi-Fi-anslutning och mörkerseende. Personligen känner jag att nattsynen var i nivå med Ezviz C6N, som jag också testade, och du kommer att behöver bara noga överväga var det bästa stället att placera kameran för att hålla inom Wi-Fi zon.

Är Ezviz C4W Outdoor Smart Wi-Fi Home Security Camera värt att köpa?

Denna utomhuskamera passar säkert räkningen om du har en stark W-Fi-anslutning nära där du behöver den. Du måste också tänka på att ringa en elektriker om du inte har ett externt uttag att ansluta den till. Och även om det mycket väl kan finnas trådlösa, batteridrivna utomhuskameror där ute, är den här mindre än £ 100 så det är värt det även om det är på kort sikt.

Mer om hemmasäkerhet:

• För en batteridriven kamera, läs vår Ezviz Battery Cam recension
  • Eller läs Google Nest Cam IQ inomhusrecension, för ett annat inomhusalternativ