Kami Outdoor Battery Camera recension

click fraud protection

Verkliga domar

Lätt att installera, lätt att använda, bra kvalitet på bilder (dag och natt), dessa utomhus säkerhetskameror är ett bra alternativ för hem som vill hålla ett öga på utsidan av deras egendom.

Vill du öka din utomhus säkerhet? Läs vår recension av Kami utomhusbatterikamera.

Jag har haft turen att testa den här kameran under de senaste månaderna under hela sommaren så att jag kan hjälpa dig att välja den bästa hemmasäkerhetslösningen för dig och din familj. De viktigaste kriterierna jag har tittat efter är hur lätt det är att installera och använda och hur det fungerar (i alla väder och tider på dygnet).

Fortsätt rulla för att läsa hela recensionen för att se om det här är utomhushems säkerhetskamera för dig, men om du vill se fler bra alternativ kolla in vår bästa övervakningskameror guide för fler toppkamera, till de bästa priserna.

Specifikationer för Kami utomhusbatterikamera

• Upplösning: 1920 x 1080p HD
  • Anslutningar: Wi-Fi 2,4G Hz
  • Batteri-liv: upp till sex månader
  • Vattentät: IP-65
  • Kompatibilitet: iOS 8.0 och senare, Android 4.1 och senare
  • Smarta funktioner: PIR rörelsesensor
  • Lagringsalternativ: Kami Cloud & Local Storage (8-64GB)
Kami Outdoor Battery Camera recension

Kami utomhusbatterikamera produktskott

(Bildkredit: Kami)

Installera Kami utomhusbatterikamera

Innan du gör något åt ​​installationen av denna trädgårdskamera måste de fyra laddningsbara batterierna vara fulladdade. Dessa ingår tillsammans med laddaren (och allt annat du behöver) för en enkel installation. Jag lämnade batterierna över natten för att ladda - när de är fulla tänds indikatorlampan på laddaren från rött till grönt så att du vet att de är klara.

Med batterierna fulladdade och säkra i kameran är nästa del av installationen att para kameran med din smarta enhet. För att göra detta behöver du bara ladda ner den kostnadsfria Kami Home -appen och följa instruktionerna på skärmen. Du måste bara se till att du befinner dig inom en stark Wi-Fi-zon under hela denna uppläggningsfas, vilket du också måste tänka på när du väljer var du ska hitta den. Du kommer också att upptäcka att du i slutet av registreringsprocessen uppmanas att välja en molnlagringsplan som börjar från £ 79,99 per år och den första månaden är GRATIS. Detta ger dig några fler alternativ för säkerhetskopiering, plus möjligheten att lägga till mer än en kamera i appen. Om du inte tycker om det finns det en MicroSD -kortplats för lokal lagring, eller så kan du välja att ha klipp av videoklipp i appen, men det begränsar dig till bara de grundläggande funktionerna.

Att vara en trådlös kamera, det är SÅ enkelt att montera den. Om ytan är av trä (som den var under testning) kan du bara skruva fast fästet direkt och fästa kameran genom att vrida den medurs för att säkra den. Alternativt, om du inte vill montera det, kan du använda det medföljande kamerastativet så att du kan placera det var som helst - även inomhus! Vid positionering är det bäst att undvika direkt solljus och eventuella hinder för linsen. Det föreslås också att du håller den inom en radie på 10 meter från Wi-Fi-routern så att du får bästa möjliga prestanda, utan att det faller bort.

Hur lätt är Kami utomhusbatterikamera att använda?

Kortfattat; väldigt lätt. Kami -kameran kan alla styras med Kami Home -appen, som är väldigt lätt att navigera och förstå.

I appen kan du titta på livestreaming i Auto, SD eller HD - jag använde HD (High Definition) för bästa upplevelse - ta skärmdumpar av filmerna eller skapa en video. Och varje gång rörelse detekterades spelades ett sex sekunders klipp in, även om detta kan stängas av eller schemaläggas och hur mycket som spelas in kan styras i inställningar. Det finns också en gruppinställning kallad Hem och Borta som kan styra om du får aviseringar eller inte. Och tvåvägskommunikationer är också möjliga via mikrofonen så att du kan tala och lyssna på den (eller vad du än ser) på kameran.

Kami Outdoor Battery Camera recension

Livestreaming i Full HD under dagtid

(Bildkredit: Framtid)

Jag höll inställningarna desamma, dag och natt. Under dagen var bilderna (som ovan) superklara och jag kunde också flytta skärmen från sida till sida och zooma in. På natten är bilderna svartvita (som nedan) men det här är mer än tillräckligt eftersom det betyder att det inte finns något distraherande ljus för att förvirra marsvin även om jag måste säga att tillägg av ett ljus skulle fungera som ytterligare avskräckande och det är tillräckligt tydligt i HD för att se vilken aktivitet som pågår på.

Kami Outdoor Battery Camera recension

Livestreaming i Full HD med nattsyn

(Bildkredit: Framtid)

Något annat?

De fulladdade batterierna räcker i upp till sex månader. Du kan övervaka hur mycket juice du har kvar genom appen tack vare den praktiska batteriikonen som visas i liveströmningsfönstret.

Det är också möjligt att dela kameraflöde med vänner och familj med antingen QR -koden eller ett YI -konto med appen, om du vill.

Är Kami utomhusbatterikamera värt att köpa?

Japp! Jag har verkligen blivit imponerad av den här kameran och för priset skulle jag inte tveka att ha den på baksidan av mitt hus på en mer permanent basis. Om du har en stor trädgård är det lugnande att veta att du kan använda flera Kami utomhusbatterikameror för att bygga ditt eget hemmasäkerhetsnätverk. Den här missade precis de fem stjärnorna på grund av den utskjutande designen som stack ut lite för mycket för min smak och brist på siren, men bortsett från detta skulle jag inte vara utan det.

Fler alternativ för kameror:

• För ett annat utomhuskamalternativ, läs vår Ezviz C4W Outdoor Smart Wi-Fi Home Security Camera recension
  • Ring Spotlight Cam recension, du väljer antingen ett batteri eller en kabelversion